اکسیژن
اکسیژن
اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی برای دستیابی به هوای پاک در کشور

معاون عمرانی استاندار تهران از کوتاهی دستگاهها در اجرای وظایف در سطح ملی برای کاهش آلودگی هوا انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن کریمی در جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا که صبح امروز در استانداری تهران تشکیل شد اظهار داشت: وظایفی در سطح ملی به عهده دستگاه‌ها گذاشته شده بود اما اقدامات خاصی صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: وزارت کشور موظف بود حمل و نقل عمومی را 5 درصد به صورت سالانه افزایش دهد ولی نه تنها این امر محقق نشد بلکه طی 4 سال گذشته اتوبوسی هم به حمل و نقل عمومی ارائه نکردند.

کریمی با اشاره به اینکه وزارت صنایع تغییری در تولید خودروهایش ایجاد نکرد، تصریح کرد: وزارت نفت در کیفیت سوخت و موضوعات مرتبط با یورو 3 و یورو 4 تغییراتی به وجود نیاورد این در حالی است که قرار بود با خودروهای آلوده کننده نیز برخورد شود.

معاون عمرانی استاندار تهران همچنین گفت: قرار بود در مبادی محدودی طرح ترافیک دوربین نصب شود اما درست زیر همین دوربین‌ها آرم‌های طرح ترافیک روزانه به فروش می‌رسد که به نوعی نقض غرض است و اثر روانی بدی در جامعه دارد.

وی با اشاره به اینکه دوستان محیط زیست و صدا و سیما نیز قرار بود کارهای فرهنگی انجام دهند اما اقدامی مشاهده نکردیم گفت: بنده می‌خواهم بگویم همه حساسیت مطلب را می‌دانیم ولی عملا وارد انجام وظایفمان نمی‌شویم. منابع آلوده کننده در سطح استان را می‌شناسیم و ابزار برخورد را هم داریم اما در این بین به همت کردن نیاز است.

وحید نوروزی نماینده شهرداری تهران در این جلسه خطاب به کریمی با بیان اینکه باید برخی نکات به درستی بیان شود تا سوءتفاهمی پیش نیاید گفت: براساس مصوبه شورای عالی ترافیک اجازه فروش حدود 10 هزار آرم سالانه و 15 هزار آرم روزانه و هفتگی وجود دارد اما اگر بخواهیم آرم‌های طرح ترافیک سالانه بیشتری به فروش برسانیم برای شهرداری راحت‌تر است ضمن اینکه برعکس آنچه که فکر می‌کنند فروش آرم‌های روزانه و هفتگی درآمدزایی برای شهرداری ندارد.

وی با بیان اینکه درامد آرم‌‌های طرح ترافیک برای شهرداری اهمیت چندانی ندارد، گفت: زمانی که هوا در شرایط هشدار یا اضطرار قرار گیرد با اعلام کمیته اضطرار نسبت به ممنوعیت فروش آرم‌های روزانه و هفتگی به سرعت اقدام می‌کنیم.

کریمی به اظهارات خود ادامه داد و گفت: بنده از سال 80 تا 84 در کمیته اضطرار بودم و برای بیان اقداماتی که صورت نگرفته از وزارت کشور شروع کردم به هر ترتیب امروز می‌خواهیم به یک جمع‌بندی برسیم تا اقدامات لازم برای مواقع هشدار آلودگی هوا انجام شود.

وی همچنین در پایان صحبت‌های خود اظهار داشت: اگر هرچه زمین در حریم شهرها وجود دارد به شهرداری واگذار شود همه آنها را جنگل‌کاری خواهیم کرد چرا که نگهداری از این زمین‌ها ممکن است باعث افزایش ساخت و سازها شود.

معاون عمرانی استاندار تهران در حاشیه اولین جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توسعه فضای سبز و جنگل‌کاری با هماهنگی‌ شهرداری اقدامات لازم صورت گیرد، زیرا قطعا این اقدام در کاهش آلودگی هوا تاثیر بسزایی خواهد داشت.

وی افزود: با تداوم هماهنگی بین دولت و شهرداری باید ناوگان اتوبوسرانی و مترو افزایش یافته تا شاهد تردد کمتر خودروهای شخصی در شهر باشیم. در ایامی که هوا در شرایط اضطرار و هشدار قرار دارد، باید با همکاری که صورت می‌گیرد، ضمن افزایش حمل‌ونقل و همکاری جهت استفاده از حمل و نقل عمومی، در صدد حل این مشکل برآیم.

کریمی درخصوص آخرین تصمیماتی که برای صنایع آلاینده تا شعاع 120 کیلومتری اتخاذ شده است، اظهار داشت: قطعا نمی‌توانیم این صنایع را تعطیل کنیم، اما باید به تجهیزات روز مجهز شوند تا آلایندگی‌ آنها کنترل شود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نوشته شده در تاريخ دو شنبه 27 آبان 1392برچسب:, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
.: Weblog Themes By LoxBlog :.